RLIMITY

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Śro, 24 Wrz 2003, 23:48:30 CEST

Mniej wiecej Wed, Sep 24, 2003 at 09:57:13PM +0200, zainteresowany Marek Ciesielski rzekl:
> Witam,
> Od jakiegoś czasu, przy uruchamianiu niektórych programów pojawia mi
> się w logach coś takiego i oczywiście programy te się nie uruchamiają
> (zope, nowszy proftpd):
>
> --------------------------------
> Sep 24 21:23:09 mc kernel: grsec: From 10.1.1.2: attempted resource
> overstep by requesting 1024 for RLIMIT_NOFILE against limit 1024 by
> (python:4597) uid/euid:0/0 gid/egid:0/0, parent (python:4596)
> uid/euid:0/0 gid/egid:0/0
> --------------------------------

/etc/security/limits.conf - limity tu ustawione oraz np
/proc/sys/fs/file-max plus jajco z grsecurity dają przy ustrzeleniu
procesu taki wpis w logach.

> Najpierw myślałem, że to przez kernel ale po downgrade kernela problem
> pozostał, potem grzebałem w sysctl i w /etc/limits.conf - nic to nie
> dało... prosze o jakieś sugestie :)

zwiększ limity (tylko nie przesadź bo Ci ktoś zabije maszynę)

Zbyniu
--
\78\32\14\46\67\67\90\1A
%% Timeo me dubitare %%