Neo (dhcp) + dyn-dns + dostep do ssh

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 30 Wrz 2003, 19:26:42 CEST

On Tue, 30 Sep 2003, Lukasz Bulak wrote:

> Witam,
>   mam w domu neo,
> chcialbym pracowac na serwerze w sieci na ssh (to akurat nie ma znaczenia),
> ale chcialbym zorbic ograniczenie w /etc/tcpd/hosts.allow,
> ze tylko ja moge sie tam logowac.
> Przy stalym IP, wpisywalo sie po prostu IP.
> Przy Neo tak latwo juz nie jest.
> Moge co prawda wpisac sie do dyn-ds.org i w ww pliku dodac:
>
> ssh:alamakota.dyn-dns.org
>
> ale tcpd bierze tylko pierwszy wpis reverse-arp, czyli
> *.neoplus.adsl.tpnet.pl i nie wpuszcza.

Nie reverse-arp, tylko reverse-dns, i nie pierwszy tylko jedyny (z tego co
wiem na neo+ nie ma możliwości zmiany rev-dnsa skoro adresy są
przydzielane dynamicznie).

> Czy moze ktos ominal ten problem?

Gdyby chodziło o cokolwiek innego to sugerowałbym zrobić tunel po ssh :)
Możesz postawić tunel vtunem tak żeby komp z neo+ łączył się z serwerem po
tcp, a ssh na serwer przyjmować tylko przez ten tunel... chociaż może
istnieją lepsze rozwiązania..

Ewentualnie możesz do crona dodać skrypt który będzie sprawdzał adres
alamakota.dyn-dns.org i dopuszczał go w hosts.allow czy (lepiej) na
poziomie firewalla.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :