[AC] ipython

Marcin Gajda m w cs.net.pl
Wto, 6 Kwi 2004, 18:53:48 CEST

On Tue, Apr 06, 2004 at 03:14:34PM +0200, Krzysztof Garus wrote:
> tuż po zainstalowaniu nie chce się uruchomić pisząc:
>
> $ ipython
> Traceback (most recent call last):
>   File "/usr/bin/ipython", line 26, in ?
>     import IPython
>   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/IPython/__init__.py", line 37, in ?
>   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/IPython/ultraTB.py", line 98, in ?
>   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/IPython/Debugger.py", line 22, in ?
> ImportError: No module named pdb
> $

To samo miałem w Twsited - plik ipython znajduje się w /usr/bin, gdzie
jest też plik pdb.py, będący skryptem _basha_. ipython po załodowaniu
próbuje zaimportować moduł pdb, jednak sys.path na pierwszym (albo
raczej drugim) miejscu ścieżkę, w której znaduje się plik, a dopiero
potem ścieżkę do bibliotek pythona. Stąd próbuje on (python) importować
(i parsować) moduł z /usr/bin/ zamiast z /usr/share/python2.3.

Do Twisted popełniłem patcha, którego qboosh wrzuca już miesiąc ;)

W każdym razie możesz spróbować na razie z palca poprawić ścieżkę w
ipython dopisując na początku tego pliku coś w stylu:

sys.path = sys.path[2:] + sys.path[:1]

Powinno pomóc. Ciekawe, ile jeszcze pakietów jest w ten sposób
zwalonych...

Pozdrawiam,
--
Marcin Gajda -- marcin.gajda w cs.net.pl