dysk S-ATA(RAID)

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Wto, 6 Kwi 2004, 23:30:11 CEST

On Tue, 6 Apr 2004, Wieslaw Kierbedz wrote:

> A w ogóle, dlaczego żaden użytkownik SATA się nie odzywa?

Witam,

Od niedawna mam do czynienia z płytą intela S875WP1-E LX z dwoma
sterownikami SATA na pokładzie:

- ICH5-R z dwoma portami SATA. Pod windows jest sterownik robiący
software'owo RAIDa. Pod jądrem 2.6.4 nie poszło, ale nie próbowałem zbyt
usilnie.

- Promise PDC 20319 z 4 portami SATA. Ten rzekomo robi RAIDa sprzętowo. Są
sterowniki napisane przez producenta do jąder serii 2.4. W jądrze 2.6 jest
moduł sata_promise, który pozwala zobaczyć każdy dysk z osobna,
niezależnie od tego jak by ich nie łączyć w BIOSie sterownika w macierze.
Zrobiłem RPMa jądra 2.6.5 wrzucając do niego także najświeższe patche
Jeffa Garzika. Nie pomogło, każdy dysk widać z osobna. Pociesza mnie to,
że podobne problemy mają subskrybenci RHEL, więc ktoś w końcu dopisze do
sterownika kod, dzięki któremu zobaczy on macierze zestawione sprzętowo.

Podsumowując: jeśli ktoś chce kupić płytę główną jeszcze w kwietniu 2004,
to tej nie polecam.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz