dialog cdi

Paweł Jabłoński pawelj w a.rfi.pl
Śro, 7 Kwi 2004, 10:13:59 CEST

Dnia wto 6. kwietnia 2004 16:48, pszemaz[wp] napisał:
> Hello Eksploatorzy,
>
>   Mam do grupowiczow prosbe o nakierowanie mnie gdzie moge znalesc
>   jakis artykul o instalacji i konfoguracji Dialogowej uslugi CDI w
>   PLD. Pogooglowalem i jedyny sensowny dobry opis znalazlem dla
>   Freesco, ale mnie nie interesuje sam ruter tylko maly serwerek, zeby
>   zawsze mozna bylo cos tam umiescic do pobrania z zewnatrz no i
>   oczywiscie maskarada, bo kilka komputerow chce podpiac do sieci.
>   Od razu mowie ze przegladalem lists.pld-linux.org ale chyba ta
>   wyszukiwarka nie dziala jak trzeba i jakies watki mi wykazalo
> [...]

CDI to dialup jak każdy inny, od tpsowego różni się tylko innym numerem
dostępowym oraz parą użytkownik/hasło, initstringi do modemów możesz
"wyciągnąć" z dostarczonych pseudo-sterowników - czyli plików inf dla windows.
Czyli możesz po drobnych zmianach zastosować każdy "przepis| na łączenie się
przez np. TPSA, a tych w sieci znajdziesz mnóstwo
W przypadku szczęśliwego zbiegu okoliczności, czyli posiadania płyty, z którą
działa linuksowa wersja shsmod (ale tylko dla kernela 2.4) po spaczowaniu
serial.c możesz przestawić port szeregowy na prędkość 230400, co da wzrost
efektywnego transferu z ok. 10,5 kB/s do 14,5 kB/s - czyli sporo.

BTW. Jeśli ktoś zna jakiego patcha do obsługi 230400, to proszę się podzielić.

Na mały serwer to się raczej średnio nadaje ze względu na dynamicznie
przydzielany adres IP i rozłączanie połączenia co 10 godzin, ale możesz
spróbować skorzystać z dynamicznego dns, np. z www.noip.com - jest klient
linuksowy.
Jeśli chcesz podłączać do tego kilka komputerów to transparentne proxy było by
wskazane.

Paweł Jabłoński