ssh i chroot

krawiec krawiec w w-n.pl
Pią, 9 Kwi 2004, 16:53:03 CEST

Hello Roman,

RN> a moglbys sie pochwalic o ktore opcje chodzi i jak je ustawiles ze dziala ?

Chodzi o opcje w sysctl.conf
kernel.grsecurity.chroot_deny_sysctl = 1
kernel.grsecurity.chroot_caps = 1
kernel.grsecurity.chroot_execlog = 1
kernel.grsecurity.chroot_restrict_nice = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_mknod = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_chmod = 1
kernel.grsecurity.chroot_enforce_chdir = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_pivot = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_chroot = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_fchdir = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_mount = 1
kernel.grsecurity.chroot_deny_unix = 1

i takie trzeba dopisac do sysctl.conf, przynajmniej u mnie bo. te
które są w distro:
#kernel.grsecurity.chroot_restrictions = 1
#kernel.grsecurity.chroot_execlog = 0
#kernel.grsecurity.chroot_caps = 0
niestety nie banglają wyskakuje błąd że takich opcji nie ma.
i jeszcze paru innych ale napewno kiedyś ktoś to poprawi ;)
a co do całego chroota to nie ma wielkiej filozofii
/etc/chroot.conf
dodać pam_chroot.so do sshd i system-auth
i będzie banglać ;)