Problem z LILO

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Czw, 15 Kwi 2004, 02:25:04 CEST

Witam!

On Thu, 15 Apr 2004, Paweł Dębski wrote:

> [...]
A dokładniej? - gdzie na tym hdc jest slash (root) - hdc4,hdc5?

> witam
> nie wiem ile masz tych linuksow, ale szczerze mowiac to wyglada to twoje
> lilo.conf co najmniej dziwnie...
> chyba masz jednego windowsa i jednego linuksa, true?

faktycznie dziwnie wyglądają różne root dla różnych kerneli jak jest 1
system (i do tego to /mnt/lin/boot/...), ale kilka image to normalne - jak
ktoś chce mieć dostęp do różnych jajek (np starszych i nowszych), ja mam 11 wpisów image=...

> wiec wybor miedzy winda a pld... labele
>wiadomo dowolne > hmmm
> moze tak:
> ------------------
> default=pld
[...]
> lba32
> image=/boot/vmlinuz
>         root=/dev/hdc1
>         label=pld
>         initrd=/boot/initrd
dlaczego initrd? Jak to by był jakiś dystrybucyjny kernel to owszem, ale
to mi IMHO wygląda na kompilat własnej produkcji (niedystrybucyjny), więc
niekoniecznie musi startować z initial ramdisku (bo pewnie podstawowe
rzeczy są w kernelu,nie na modułach)
> other=/dev/hda1
>         label=win

chmm...mnie to coś na problemy z devfs'em wygląda. Nigdy się tym bliżej
nie zajmowałem więc nie chce się wypwiadać. Tylko to L.. mnie dziwi -
jakby źle wgrane/uszkodzone lilo. A co odpalasz (jaki kernel) z tej
dyskietki o której wspominałes i czy próbowałeś jeszcze raz odpalić lilo
na tak zabootowanym systemie?

Pozdrawiam
Jan Meizner
jm w pld-linux.org