karta dzwiekowa via

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 18 Kwi 2004, 10:56:14 CEST

W liście z sob, 17-04-2004, godz. 16:34 +0200, Arkadiusz Chomicki
napisał:
> witam
>
> czy ma ktos u siebie taka o oto karte dzwiekową:
>
> Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc. VT8233/A/8235/8237
> AC97 Audio Controller (rev 50)

[aflinta w warp aflinta]$ sudo lspci
[...]
00:11.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc.
VT8233/A/8235/8237 AC97 Audio Controller (rev 50)
[...]

> chcialbym aby mikrofon w niej dzialal poprawnie
> na SB dziala super mikrofon
> a na tej musze miec mikrofon przy ustach aby bylo cos sluchac

Przyznam, że nie pamiętam jaka konfiguracja tego była, ale miałem
ustawione tak, że dźwięk do wideokonferecji leciał przez VIA, a wszystko
inne przez Live!. Problemu w mikrofonem nie miałem. Tyle, że wtedy to
był jeszcze o ile pamiętam kernel 2.4.x i zewnętrzna alsa. Teraz mam
problem by sprawdzić, bo nie mam mikrofonu.

> miktofon jest bardz czuly (-72bB) i sprawdzony na innym sprzecie SB
> (dzaiala poprawnie).

Odpal alsamixer dla tej karty, i powinna być tam opcja Mic Boost (+20dB)
- prawdopodobnie masz ją na off. Może to to.

Artur