Bramka antywirusowa dla siec LAN

Nie, 18 Kwi 2004, 15:26:08 CEST

Użytkownik Krystian Tomczyk napisał:

>Witam
>A masz może jakieś namiary na dobre teksty dotyczące tego tematu,
>najlepiej w naszym rodzimym języku?
>Trochę googlałem, ale nic konkretnego nie znalazłem :(

http://www.linuxindex.pl/super/
Tam były linki do opisów konfiguracji postfiksa+cyrus-sasl.
Do poczty potrzebny jeszcze serwer pop3 (albo imap) - ja mam solid-pop3d
i "ściągacz" - u mnie fetchmail.
Ich opisy brałem z manuali. Koledzy pomogli (listowi).
Antywirus - amavisd-new+mks.

Klient ma konto na wp.pl - fetchmail ściąga z niego pocztę i wrzuca do
skrzynki na serwerze.
Koleś ma u siebie ustawienia twojego serwera, a nie wp.pl. Podłącza się
do niego, a solid-pop3d mu podaje pocztę.
Kiedy wysyła, to przez serwer również (postfix podstawia adres konta na
wp.pl w miejsce wewnętrznego).
Po drodze odbywa się skanowanie.

Najpierw oczywiście trzeba poustawiać serwery, żeby działąły. Potem
dodać skanowanie i ew. szyfrowanie.
Pytać fachowców (nie mnie) o szcegóły, kiedy coś nie chce zaskoczyć ;).

Wiesław Kierbedź