Problemy z passwd (PAM, SELinux?)

Michał Łukaszek prism w ds14.agh.edu.pl
Sob, 24 Kwi 2004, 10:54:17 CEST

Michał Łukaszek wrote:

 > [...]

Hmm. Przeszedłem z shadow na pwdutils i teraz mam:

# passwd projekt
passwd: system_u:system_r:kernel_t is not authorized to change the
password of projekt
SELinux is in permissive mode, continuing
Changing password for projekt.
New UNIX password:
Retype new UNIX password:
passwd: dlopen() failure

Zauważyłem to już wcześniej podczas porównywania strace'ów passwd z
pakietu shadow z tej maszyny z inną, na której passwd działa OK. W
pewnym momencie podczas zmiany hasła passwd odczytuje informację z
/proc/self/attr/current.
Na mojej (niedziałającej prawidłowo) maszynie odczytuje stamtąd:
system_u:system_r:kernel_t
A na drugiej, działającej:
kernel

To oczywiście nakierowało mnie na SELinuksa. Ale nie potrafię tego
naprawić. Najchętniej to w ogóle wywaliłbym tego całego SELinuksa

--
pozdrawiam,
PriSM (Michał Łukaszek)