OT? - postfix HELO restrictions

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 30 Kwi 2004, 10:22:57 CEST

On Thu, Apr 29, 2004 at 10:28:39PM +0200, Lukasz B wrote:
> Teoretycznie, jesli gdzies-tam-z-neostrady ktos poda w HELO moja domene
> (domena.pl),
> to postfix to przyjmie.

Niestety tak musi być. To jest w pełni zgodne ze stadardem. Powstały już
pewne rozszerzenia standardu pozwalające weryfikować domenę podaną
w HELO, ale jeszcze się powszechnie nie przyjęły. I użycie ich
z postfixem wymaga AFAIK nowszego postfixa (devel) oraz dodatkowych
narzędzi/skryptów.

> A moze w check_helo_access nie powinienem pozwalac na 'domena.pl' ?

Tak można zrobić. Ale jedynie dla swoich domen, co do których wiesz
które maszyny mogą z nich wysyłać.

Pozdrowienia,
	Jacek