(za) wolne SCSI

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pią, 30 Kwi 2004, 10:54:31 CEST

On Fri, 30 Apr 2004, Artur Flinta wrote:
> W liście z pią, 30-04-2004, godz. 02:26 +0200, Piotr 'drozdo' Drozdowski
> Pochwalić SCSI się można, ale nie jak są przypięte do sprzętowego RAIDA,

To ja też się pochwalę, sprzętowy RAID5.
HP Proliant ML350 SmartArray (nie pamiętam numerka) i 3x36GB

> natomiast takie same dyski w liczbie trzech sztuk, ale z soft raidem 5
> wpiete bezpośrednio w kontroler na płycie serwerowej intela prezentują
> się następująco:
> [root w xserwer root]# hdparm -tT /dev/md0
> /dev/md0:
>  Timing buffer-cache reads:   2484 MB in  2.00 seconds = 1242.00 MB/sec
>  Timing buffered disk reads:  378 MB in  3.01 seconds = 125.58 MB/sec

[root w pldvoe root]# hdparm -tT /dev/cciss/c0d0

/dev/cciss/c0d0:
 Timing buffer-cache reads:   1660 MB in  2.00 seconds = 829.30 MB/sec
BLKFLSBUF failed: Invalid request code
 Timing buffered disk reads:  436 MB in  3.01 seconds = 144.97 MB/sec
BLKFLSBUF failed: Invalid request code

> Niemniej mimo tych zaskakujących wyników, nie wydaje mi się by soft raid
> był rzeczywiście szybszy od tego sprzętowego, odczucia mam dokładnie
> odwrotne :)

Mam nadzieję że choć trochę wzmocniłem Twoje odczucia. ;)
--
pzdr
Stacho Pal