automatyczne montowanie zasobów smbfs/cifs przy starcie systemu

Wto, 3 Sie 2004, 22:24:49 CEST

Osóbka znana jako Jan Wideł, wystukała:

> Nie bardzo rozumiem. Masz wpisy w fstab i nie montuje ci automatycznie ??
> Jeśli ak to wklej linike z fstab-u.

No właśni ni chce :(
Mam sambowe zasoby zdefiniowane w fstab:

//192.168.1.2/bla /mnt/bla smbfs
iocharset=iso8859-2,codepage=cp852,username=xxxx,password=xxxx,gid=1000,dmask=770,fmask=770
0 0

Z kolei man mount:

(i) Polecenie
           mount -a [-t typ]
    (zwykle podawane w skryptach startowych) powoduje zamontowanie  wszyst-
    kich  systemów  plików  (danego  typu) wymienionych w fstab, poza tymi,
    których wpisy  zawierają  słowo  kluczowe  noauto.   Podanie  opcji  -F
    spowoduje,  że  mount  się  rozdzieli na kilka procesów, tak że systemy
    plików będą montowane równocześnie.

No i jak widać w fstab nie ma *noauto*, a linijka z rc.sysinit wygląda tak:

run_cmd "Mounting local filesystems" mount -a -t nonfs,smbfs,ncpfs,proc,cifs
-O no_netdev

Odpalane z palca:
# mount -a -t nonfs,smbfs,ncpfs,proc,cifs -O no_netdev
nie mountuje nic, natomiast:
# mount -a -t smbfs -O no_netdev
mountuje sambowe zasoby.

Jest jakiś błąd w rc.scripts  :(