Re: Data wersji bazy danych clawava - jak wycągnąć

wscislowski wscislowski w ramiko.pl
Śro, 18 Sie 2004, 16:39:26 CEST

Dnia 2004-08-18 18:13, Użytkownik Daniel Mróz napisał:

> Jesli nie zalockujesz pliku to freshclam nawet nie bedzie wiedzial, ze
> cos macisz z plikiem i go nadpisze (przy zalozeniu, ze chce to zrobic,
> bo jesli chce tylko go odczytac, to problem nie istnieje). Czas otwarcia
> pliku, wyciagniecia z niego potrzebnych informacji i zamkniecia pliku
> jest bardzo krotki (ulamek sekundy?), wiec jesli bedziesz to robil _po_
> zaktualizowaniu baz, powinienes sie z palcem w gniazdku wyrobic przed
> nastepna aktualizacja.
> Jesli chcesz odpalac go z crona i odnotowywac godzine aktualizacji baz,
> [...]

Dzięki za rady!

	Z tym "robil _po_" to powinienem skrypt wywołujący fresclam
zmodyfikować, a wtedy będę musiał pamiętać o tym przy każdym
--upgrade-dist, zaś "date >> aktualizacje.log" loguje godzinę
aktualizacji na moim serwerze, a nie godzinę wypuszczenia kolejnej bazy
wirusów (a takie jest założenie).
	Tymczasem zostawię pewnie to grzebiące po plikach rozwiązanie, jak się
kiedyś pogryzie z fresclamem (choć ze względu na czas otwarcia pliku,
faktycznie małe jest tego prawdopodobieństwo), to sobie upgrade poczeka
najwyżej do kolejnego wywołania fresclama...

Ma to jeszcze ten feler, że niekompletnie ściągnięty "daily.cvd"
zablokuje pewnie clamava, zaś mój skrypt będzie widział początek
pliku... Ale z tego się nie strzela :)

Pozdrawiam!

Bocian