wymiana dysku w raidzie

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Sob, 21 Sie 2004, 11:44:42 CEST

> (partycja) bedzie miala byc 2x wieksza, w przypadku dd to nie przejdzie.

No to tylko backup i restore.

> oraz kolejna sprawa jak wyglada dodanie kolejnego dysku do takiej maciezy
> ? tez musze zakladac calosc od nowa?

Oczywiscie ze od nowa. Jak chcesz miec mozliwosc dokladania dyskow, to LVM.

> miedzy wierszami wyczytalem ze jak juz koniecznie chce miec strip to
> lepiej raid5, sa w tym jakies wieksze korzysci poza tym ze w razie awarii
> bede wiedzial ktore czesci  plikow gdzie sa oraz wzgledzie jak wyglada z
> wielkoscia tego dysku na dziennik? (a.. na tym wolumenie mam pliki raczej
> wieksze tj, 600mb - 1gb)

Korzysci wydajnosciowe o ile sie nie myle podobnie jak przy raid0, wada
- tracisz pojemnosc rowna pojemnosci 1 dysku, partycje/dyski z ktorych
robisz raid musza byc identyczne, zaleta -  przezyjesz pad jednego dysku
bez straty danych. Aha, i rowniez nie dopniesz zadnego nowego dysku bez
robienia macierzy od nowa.

M.