[OT] Montowanie dysku 15k rpm

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 22 Sie 2004, 17:30:47 CEST

Dnia 22-08-2004, nie o godzinie 15:21 +0200, Piotr 'drozdo' Drozdowski
napisał(a):
> Lubieć nie lubię, wiem, że trzymać dysk 15k rpm w workstacji to
> trochę hardkorowo i że to 'trochę' głośne będzie to wiem i liczę się z tym
> ;)

Wsadzając dysk 15krpm do workstacji sam na dzień dobry zaprzeczasz temu
by był to komputer bezgłośny. Po pierwsze chłodzenie, przykręcenie
powierzchniami bocznymi do obudwy jest wystarczające w przypadku dysków
7200. Dyski 10krpm i 15krpm w większości wypadków mają w klatce w której
są zamontowane dodatkowy wentylator wymuszający obieg powietrza. Dyski
10krpm i 15krpm to spore grzałki - wiedzą o tym wszyscy posiadacze
serwerów,

> Głównie interesuje mnie 'Vibration' - mógłby mi ktoś przełożyć na polski to:
>
> 0.3mm (5 to 20Hz)
> 9.8m/s2 {1.0G} (20 to 300Hz)
> ? ;) Dysk może się ruszać o 0.3mm przy drganiach 5-20Hz? I osiągać
> przyspieszenie 1G przy drganiach 20-300Hz? ;) Jak to się ma do
> rzeczywistości?

W rzeczywistości uzyskujesz dźwięk z przedziału 20-300Hz o różnym
natężeniu :)

Artur