[OT] Montowanie dysku 15k rpm

Piotr 'drozdo' Drozdowski drozdo w pf.pl
Nie, 22 Sie 2004, 15:21:41 CEST

Dnia Sun, 22 Aug 2004 14:55:03 +0200
Grzegorz Konopko <kolodko1 w o2.pl> napisał(a):

> Lubisz jak ci brzęczy?
> Z gustami się nie dyskutuje :)

Lubieć nie lubię, wiem, że trzymać dysk 15k rpm w workstacji to
trochę hardkorowo i że to 'trochę' głośne będzie to wiem i liczę się z tym
;)

> Na poważnie to ważne jest aby pracował w odpowiednich warunkach tzn:
> nie przekraczał dopuszczalnej temperatury (obudowa metalowa dobrze
> odprowadza w innym wypadku dodatkowe chłodzenie) i pracował w
> odpowiedzniej pozycji pionowej czy poziomej to juz zależy od rodzaju dysku
> i co producent zaleca.

http://www.fujitsu.com/support/computing/storage/hdd/eol/ehdd/mam3-catalog.html

Głównie interesuje mnie 'Vibration' - mógłby mi ktoś przełożyć na polski to:

0.3mm (5 to 20Hz)
9.8m/s2 {1.0G} (20 to 300Hz)

? ;) Dysk może się ruszać o 0.3mm przy drganiach 5-20Hz? I osiągać
przyspieszenie 1G przy drganiach 20-300Hz? ;) Jak to się ma do
rzeczywistości?

pozdrawiam

--
Piotr Drozdowski