[OT] Montowanie dysku 15k rpm

Piotr 'drozdo' Drozdowski drozdo w pf.pl
Nie, 22 Sie 2004, 18:05:09 CEST

Dnia Sun, 22 Aug 2004 17:30:47 +0200
Artur Flinta <aflinta w at.kernel.pl> napisał(a):

> Wsadzając dysk 15krpm do workstacji sam na dzień dobry zaprzeczasz temu
> by był to komputer bezgłośny. Po pierwsze chłodzenie, przykręcenie
> powierzchniami bocznymi do obudwy jest wystarczające w przypadku dysków
> 7200. Dyski 10krpm i 15krpm w większości wypadków mają w klatce w której
> są zamontowane dodatkowy wentylator wymuszający obieg powietrza. Dyski
> 10krpm i 15krpm to spore grzałki - wiedzą o tym wszyscy posiadacze
> serwerów,

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę (mam cheetaha 10k rpm w serwerze) i
napisałem, że _nie_ liczę na cichego kompa, pytam o sposób mocowania bo
zamontowanie go na jakiś gumkach zminimalizuje brzęczenie obudowy - dysku
nie wyciszę ;)

> W rzeczywistości uzyskujesz dźwięk z przedziału 20-300Hz o różnym
> natężeniu :)

A to chyba nie ten parametr mnie interesuje. Chciałbym się dowiedzieć czy
to, że dysk pracuje na miękkich gumkach, przy 15k rpm, nie spowoduje
jakiegoś jego drgania większego niż dopuszczalne? I co za tym idzie ile taki
dysk wytrzyma podczas pracy? Można nim ruszać, przenosić z poziomu do pionu
itp? ;-)

pozdrawiam

--
Piotr Drozdowski