Nagrywanie CD

Dominik pudykiewicz w gazeta.pl
Pon, 23 Sie 2004, 00:11:34 CEST

Witam!
Postanowiłem pobawić się w nagrywanie płytek na moim nowym PLD AC. Mam z
tym jednak następujący problem:

# cdrecord dev=ATAPI -scanbus

daje następujący wynik

scsidev: 'ATAPI'
devname: 'ATAPI'
scsibus: -2 target: -2 lun: -2
Warning: Using ATA Packet interface.
Warning: The related Linux kernel interface code seems to be unmaintained.
Warning: There is absolutely NO DMA, operations thus are slow.
			     ^^^^^^
Using libscg version 'schily-0.8'.
scsibus0:
         0,0,0     0) *
         0,1,0     1) 'HL-DT-ST' 'CD-RW GCE-8240B ' '1.07' Removable CD-ROM

(itd...)

Co oznaczają te ostrzeżenia? Szczególnie marwi mnie to ostatnie (brak
DMA) kiedy próbuję coś nagrać (test z opcją -dummy) to trwa to w
nieskończoność, więc chyba rzeczywiście nie ma DMA.
Dodam, że mam jądro 2.6.x więc nie korzystam z ide-scsi.

Pewnie wielu z was walczyło już z nagrywaniem cd w PLD. Podzielcie się
proszę doświadczeniami. Byłbym bardzo wdzięczny za rzucenie jakimś
przydatnym linkiem gdzie jest wszystko opisane (lektura Linux HOWTO nie
wiele mi pomogła a guglanie okazało się mało owocne:)