[Ac] kde: could not start kdeinit

Łukasz Michalski l.michalski w ant.gliwice.pl
Wto, 24 Sie 2004, 09:55:07 CEST

On Monday 23 August 2004 22:56, Marcin Kurzyna wrote:
> witam, u kumpla z ac, non stop (nawet na czysciutkim swierzutkim systemie -
> bez ready i test itp) pojawia się następujący błąd przy starcie KDE:
>
> "could not start kdeinit. check your installation"
>
> i za nic nie potrafię zdiagnozować skąd. w logach nic się nie zapisuje.
>
> a efekty opisuje on tak:
> "nie otwiera okien
> nie zapisuje plików
> wywala edytory przy zapisie plików
> takie rzeczy"
>
> nie mam pomysłu już gdzie szukać byka. system startuje w 5 runlevelu. kde

Problem pojawia się po upgarde qt do wersji 3.3.3 przy zainstalowanym KDE
3.2.3. KDE jest skompilowane za pomocą gcc-3.3.3 a nowe qt za pomocą
gcc-3.3.4 i to powoduje niespełnione zależności w biblotekach KDE i wylot
niektórych programów z komunikatem:

Symbol lookup error: /usr/lib/libkdeui.so.4: undefined symbol:
_ZN12QProgressBarD2Ev

Rozwiązanie: reinstalalacja pakietu qt-3.3.2 z dystrybucji lub w inny sposób
podmiana plików /usr/lib/libqt-mt* na wersje skompilowane przez gcc-3.3.3

pozdrawiam,
Łukasz