klastry linux

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Sob, 28 Sie 2004, 17:36:36 CEST

On Sat, Aug 28, 2004 at 05:20:26PM +0200, Artur Flinta wrote:

> Oczywiście, że tak. MOSIX to tylko jedna z koncepcji klastra, gdzie
> całość jest widziana jako wieloprockowy komputer. Ale są tez klastry
> typu beowulf - które wymagają programów skompilowanych z wykorzystaniem
> bibliotek MPI/PVM dzięki czemu wykorzystają pełną moc klastra.

A slyszeliscie o TIPC? (Transparent Inter Process Communication).
Podobno system ten potrafi ukryc przed aplikacja topologie klastra,
w zwiazku z czym nie trzeba sie martwic o jej odpowiednie skompilowanie.

Nie mam niestety chwilowo czasu, zeby sie temu przyjzec, ale jak by
ktos chcial sie pobawic, to http://tipc.sourceforge.net
Zapowiada sie ciekawie.

--
kub@ s.