Streamer DDS3 i kilka kasetek - Jak to się robi?

wscislowski wscislowski w ramiko.pl
Czw, 2 Gru 2004, 15:37:50 CET

Witam!
Walczę już tydzień, ale bez specjalnych efektów :(
Usiłuję zrobić backup dużego zbioru danych na taśmę DDS3 z podziałem na
kilka taśm (pojemność taśmy=24GB)

Sreamer Compaq DDS3 zainstalowałem i choć status zgłasza error:

#mt -f /dev/nst0 status
SCSI 2 tape drive:
File number=65, block number=20, partition=0.
Table block size 512 bytes. Density code 0x25 (DDS-3)
Soft error count since last status=0
General status bits on (21010000);
EOT ONLINE IM_REP_EN

Podstawowe funkcje działają.

Na taśmę próbowałem nagrywać z różnymi zestawami parametrów, ostatnio:

mt -f /dev/nst0 defdensity 0x03
mt -f /dev/nst0 defcompress
mt -f /dev/nst0 defblk512
tar -c -v -p -F /alert.sh -M -S -L 25165824 -V Backup -f /dev/nst0 /bkp

Dane się nagrywają, a pod koniec pierwszej kasetki dostaję na konsoli
serię komunikatów :

"Backup Volume 1"

Dostaję również stosownego maila od skryptu alert.sh
A następnie na konsoli:

tar: /dev/nst0: Waring: Canot close: Input/output error
tar: /dev/nst0: Canot write: No space left on device
tar: Error is nor recoverable: exiting now

Na czym czterogodzinna zabawa się kończy :(

Jak się robi taki backup?
Chciałbym by system dał mi szansę zmienić kasetkę :)
I co to za error w statusie, bo nie bardzo go kumam...

Może mi ktoś pomóc?

Pozdrawiam!
Bocian