Zrzut erkanu w metisse

Przemysław Iskra sparky w servek.sparky.homelinux.org
Czw, 9 Gru 2004, 16:37:52 CET

On Thu, Dec 09, 2004 at 04:12:49PM +0100, Robert Kurowski wrote:
> Jak mozna wykonac zrzut ekranu w metisse ? To czego uzywalem robilo
> tylko zrzut tapety, co niespecjalnie mnie raduje.

O, już pierwsza ofiara mojego speca... :)

Robi się to tak:
W xtermie wpisz:
DISPLAY=:0 gimp
i będziesz miał gimpa który będzie to w stanie zrobić, niestety na
DISPLAY=:0 niema żadnego WM'a więc gimpa przesunąć się nieda

No to możesz: użyć czegoś konsolowego z DISPLAY=:0

Możesz otworzyć innego WM'a i w terminalu wpisać:

$ metisse-start-fvwm -- -- -- -ac -geometry 800x600 :1

To Ci się otworzy metisse w okienku z podaną rozdzielczością

Jest jeszcze wiele fajnych rzeczy, ale trzeba pamiętać o tym że to są 2
"niezależne" servery...
Filmy proponuję odpalać też z DISPLAY=:0 o ile chce się je oglądać
pełnoekranowo, i wogóle pełnoekranowe rzeczy...

Aha, DISPLAY=:0 o ile standartowy X (X11/XFree) jest na 0, ale raczej
jest

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ..Mail,MSN  LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : GG...3228100  WWW..NotYetAvible