RE: ssh - wyłączenie możliwości logowania użytkowników

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Nie, 12 Gru 2004, 18:19:48 CET

On Sun, 12 Dec 2004, Zaren wrote:

> A mógłbym prosić o jakieś dokładniejsze informacje..
> Niestety jestem początkującym użytkownikiem
> Próbowałem edytować ten plik ale... nie wygląda przyjaźnie do edycji...

tciops (tniemy cytaty i odpowiadamy pod spodem ;P)

przykladowa linijka uzytkownika z pliku /etc/passwd

lipek:x:500:1000::/home/users/lipek:/bin/bash

po ostatnim dwukropku (/bin/bash) to powłoka która się uruchamia po
zalogowaniu.zmień /bin/bash na /bin/false i w ten sposób uruchomi się
false, który się natychmiast zakończy i nie będzie logowania
pozdrawiam
lipek