adsl-start nie startuje z rc.local :(

Nie, 12 Gru 2004, 23:52:06 CET

Paweł Nawrocki napisał(a):

>mam zdefiniowany IP eth1 (if od strony LANu0
>ifcfg-eth1:
>
>DEVICE=eth1
>IPADDR=192.168.1.1/24
>ONBOOT=yes

Masz tylko jedną kartę?
Ja mam eth0 dla sieci wewnętrznej i eth1 dla pppoe - ustawione w pppoe.conf.

> ale pol minuty wczesniej podczas bootowania nie polaczyl

>a jak inaczej rozwiazac uruchamianie adsl-start?
>jak to jest u ciebie?

Cóż - mam tego cały katalog ;).

Razem adsl i firewall (kiedy adsl szwankuje, to zdejmuję zabezpieczenia).
Główny skrypt, to przerobione adsl-start - doszczepiłem funkcję z pętlą
- próbuje się łączyć tyle razy ile podam jako argument. Przed każdą
próbą sprawdza, czy adsl żyje - jeśli tak, to to uruchamia skrypcik
firewalla i wychodzi. Jeśli brak połączenia, to zdejmuje blokady i
próbuje się zalogować - aż wyczerpie limit prób. Co godzinę cron odpala
ten skrypt bez argumentu - do skutku. Przy starcie ustawiłem sobie na 3
próby.
Rozbudowywałem po trochu.
--
WK