adsl-start nie startuje z rc.local :(

Paweł Nawrocki m0nster w o2.pl
Pon, 13 Gru 2004, 03:36:33 CET

W Twoim liście datowanym 12 grudnia 2004 (23:52:06) można przeczytać:

> Masz tylko jedną kartę?
> Ja mam eth0 dla sieci wewnętrznej i eth1 dla pppoe - ustawione w pppoe.conf.

mam dwie karty, eth0 od internetu i eth1 od sieci lokalnej

> Cóż - mam tego cały katalog ;).

> Razem adsl i firewall (kiedy adsl szwankuje, to zdejmuję zabezpieczenia).
> Główny skrypt, to przerobione adsl-start - doszczepiłem funkcję z pętlą
> - próbuje się łączyć tyle razy ile podam jako argument. Przed każdą
> próbą sprawdza, czy adsl żyje - jeśli tak, to to uruchamia skrypcik
> firewalla i wychodzi. Jeśli brak połączenia, to zdejmuje blokady i
> próbuje się zalogować - aż wyczerpie limit prób. Co godzinę cron odpala
> ten skrypt bez argumentu - do skutku. Przy starcie ustawiłem sobie na 3
> [...]

mysle, ze nie ma co przesadzac.

zastanawiam sie, czy nie daloby sie stworzyc w /etc/sysconfig/interfaces
nowego pliku   ifcfg-ppp0, ktory bylby znakiem dla systemu, ze ma podczas bootowania
rowniez podnoscic ppp0. tylko jak wtedy powinien wygladc ifcfg-ppp0?

pzdr,
pn