Zbudowanie kernela z wlasnym configiem.

Sob, 18 Gru 2004, 14:29:41 CET

Pawel Koska napisał(a):

>Witam
>
>Chciałbym sobie zbudować rpm z kernelem, ale by był bardziej dopasowany do
>moich potrzeb. Chciałbym zbudować jeden kernel który będę mógł wykorzystać na
>kilku takich samych komputerach.
>
>Chciałem zrobić coś takiego:
>Zbudować
>./builder -bb -r LINUX_2_6 kernel.spec
>potem zainstalować kernel-source, tam odpalić make menuconfig wywalić to co mi
>niepotrzebne, zapisać ten config i następnie go podmienić z tym co jest w
>cvs.

> [...]
Powinno ci się udać.
Istnieje jeszcze możliwość budowania etapami:

builder -bp -r LINUX_2_6 kernel.spec
teraz w ~/rpm/BUILD/linux* make menuconfig
cd ../../SPECS
rpmbuild -bc --short-circuit kernel.spec
rpmbuild -bi --short-circuit kernel.spec
rpmbuild -bb --short-circuit kernel.spec

Kłopot może być z powodu skomplikowanych manipilacji, jakie odbywają się podczas budowania kernela da .config, autoconf.h i defconfig. Ale powinno się chyba tak dać.

Nie boisz się, że ci zabraknie jakiegoś istotnego modułu?
Na 2.4.x robiłem sobie własne configi, na 2.6.x na workstację też, ale doszło sporo nowinek (preamptive, capability i różne inne) i już nie jestem taki hop do przodu, że ustawię wszystko, czego mi potrzeba.
WK