NOWE [AC] logowanie

Marek Guevara Braun mguevara w acn.waw.pl
Wto, 3 Lut 2004, 00:00:35 CET

Piotr Skwarna wrote:
> wlasnie mam swiezo zainstalowane ac, [...] w trybie sigle
 > i po kazuje cos takiego:
>
> init: tzfile.c: 307:__tzfile_read : Assertion 'num_types == 1' failed

Wywala się init, jak mniemam błąd generuje glibc, a dokładnie
część odpowiedzialna za przetwarzanie danych na temat czasu
(timezone -- tzfile ???).

> a teraz bo nawet w normalnym trybie tak pozyuje
>
> da sie cos na to poradzic czy znow reinstal ?
> PS. Sytem plikow to xfs

Jeśli nie możesz odpalić systemu "z dysku" to spróbuj go
uruchomić z płytki RescueCD. Załaduj odpowiednie moduły
do obsługi dysku i sieci, podmontuj swoje katalogi
(ewentualnie doddatkowo podbinduj z rescuecd /proc i /dev
jeśli "normalnie" masz devfs) i po przejściu do / "na dysku"
zrób 'chroot .'

Zobacz czy w nowym środowisku działają podstawowe polecenia typu
'ls -l' - jeśli wywalają podobny błąd możesz spróbować
odpalić je pod strace:
strace -o bla.log ls -l
i zobaczyć czy w pliku bla.log jest jakiś ślad co wygenerowało błąd
(jak nie będzie tego pliku to popróbuj strace z innymi poleceniami
generującymi ten błąd)

Na komputerze mojego znajomego błąd powodowały śmieci w pliku
/etc/localtime - (BTW jego normalna zawartość też może wyglądać na
śmieci ;-) , ale jak dasz xxd /etc/localtime to pierwsza linijka
powinna miec postać:
0000000: 545a 6966 0000 0000 0000 0000 0000 0000  TZif............
-- jeśli masz tam coś innego a w strace widać właśnie tą zawartość
po odczytaniu /etc/localtime to możesz zrobić kopie tego pliku
a na jego miejsce zapisać ten z rescuecd.

Marek

BTW. Czy masz/miałeś glibc-misc ?