nazwy użytkowników

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 5 Lut 2004, 11:35:41 CET

On Wed, Feb 04, 2004 at 05:05:11PM +0100, Tomasz Grobelny wrote:
> Czy w nazwach użytkowników dla autoryzacji poczty (postfix i courier-imap) są
> dozwolone znaki takie jak '@' i '.'.

Są zbyt często używane, żeby nie mogły być dozwolone. Tylko niktóre
głupie MUA ucinają nazwę użytkownika na "@", dlatego często zezwala się
pisać "%" zamiast "@".

> Czy jest jakiś standard przewidujący
> jakie znaki mogą występować w nazwach użytkowników a jakie nie?

Trzeba by poszukać w dokumentacji SASL i protokołu. Jeżeli POP3 i SMTP
nie ma żadnych dodatkowych ograniczeń (zdaje się że nie), to np.
DIGEST-MD5 na pewno pozwala na prawie dowolne znaki Unicode (przy
autoryzacji zakodowane UTF-8).

> Na razie w
> postfiksie takie nazwy użytkownika działają (Postfix 1.1.13) ale czy będą
> działać w przyszłości?

U mnie działają z postfix-2.0.15-3. Zdaje się że tylko w Cyrus-SASL coś
się zmieniło i teraz Cyrus-SASL zamiania usera "aaa w bbb" na usera "aaa"
w realmie "bbb" - mnie to nie przeszkadza - po prostu musiałem to
uwzględnić w odpowiednich zapytaniach SQL. Z drugiej strony nie
przypominam sobie, aby w specyfikacji SASL było coś na temat specjalnego
znaczenia znaku "@" w nazwie użytkownika (realm w większość mechanizmów
uwierzytelniania SASL przekazywany jest niezależnie od username) - to
może być bardziej sprawa implementacji/API.

Pozdrowienia,
	Jacek