kde i aplikacje gtk

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Pią, 13 Lut 2004, 22:54:35 CET

On pią, lut 13, 2004 at 10:40:34 +0100, Jarosław Kamper wrote:
[...]
> [jack w pldworkstation S4]$ sudo cat /var/log/XFree86.0.log | grep DPI
> (==) RADEON(0): DPI set to (75, 75)
>
> [jack w pldworkstation S4]$ cat ~/.Xdefaults
> Xft.dpi: 96
>
> Przy ustawieniu 75 dalej są małe, więc dałem 96 ;) Chociaż nadal mnie
> drażni antyaliasing (rozmyte czcionki, niewygodnie się czyta, baaaaaardzo
> niewygodnie), chociaż lepsze to niż te poszarpane, bez antyaliasingu.
> Jakieś rozwiązania?

niestety poza doborem odpowiedniej czcionki i włączeniem autohintingu,
nie za wiele da się zrobić. wiele zależy od Twojej karty graficznej i
monitora i jakości produkowanego przez nie obrazu. karty graficzne z
mocnymi flitrami mogą całkowicie popsuć wygładzanie czcionek, o czym
miałem się okazje przekonać testując gigabyte radeon maya 9000.
czcionki niestety były tak rozmyte, że ciężko było je czytać - czym
prędzej więc powróciłem do starego radeona r100 build by ATI ;)
różnica jest naprawde ogromna, widoczna zwłaszcza w dużych
roździelczościach. jeśli chodzi o jakość, niepokonaną karta w tej
dziedzine jest był i będzie matrox g*

co do czcionek to niestety bitstream vera, który prezentuje się
wyśmienicie nie ma pliterek. ja osobiście używam ms verdany i jestem
bardzo zadowolony.

--
Fryderyk Dziarmagowski