[OT] postfix i mx backup

Michał Margula alchemyx w uznam.net.pl
Sob, 14 Lut 2004, 23:05:42 CET

Dnia pią 13. lutego 2004 23:52, Adam Gapiński napisał:
> Witam!
> Takie małe pytanko techniczne (niekoniecznie dotyczące PLD):
> Jak sobie radzicie w przypadku wirusów w stylu mydoom, które fałszują
> nagłówki w przypadku bycia zapasowym MXem dla jakiejś domeny?
> Backupuje pocztę dla kumpla (wpuszczam listy dla jego domeny), ale jeśli u
> niego nie ma jakiegoś usera, to list gnije u mnie w kolejce :( Póki co
> wywala mi cron listy, które dostały od niego 450, ale może jest jakiś
> mądrzejszy sposób?

Wydaje mi się lepszym rozwiązaniem poprawienie primary MX, żeby zwracał inny
błąd a nie 450 (tzn błąd, który spowoduje bounce).

Przy standardowo skonfigurowanych postfixach u mnie się to nie dzieje, tzn.
maila od razu odbija do nadawcy primary MX.

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/