[OT] postfix i mx backup

Nie, 15 Lut 2004, 01:03:27 CET

Osóbka znana jako Michał Margula, wystukała:

> Wydaje mi się lepszym rozwiązaniem poprawienie primary MX, żeby zwracał
> inny błąd a nie 450 (tzn błąd, który spowoduje bounce).
>
> Przy standardowo skonfigurowanych postfixach u mnie się to nie dzieje,
> tzn. maila od razu odbija do nadawcy primary MX.

Hmmm, to są standardowo skonfigurowane postfixy. Albo czegoś nie rozumiem,
albo niejasno się wyraziłem:
List dociera najpierw do mnie - zapasowego MXa (nie mam pojęcia jakich
userów ma primary MX) i dopiero próba dostarczenia tego listu do odbiorcy
powoduje przesłanie do mnie informacji, że nie ma on takiego użytkownika...
Bez listy jego userów nie mogę (?) nie przyjmować poczty dla jego domeny.
Mylę się, czy nie zrozumiałem Twojej podpowiedzi?

pozdrawiam