kde i aplikacje gtk

prymitive prymitive w go2.pl
Nie, 15 Lut 2004, 12:39:57 CET

On Saturday 14 of February 2004 13:44, Fryderyk Dziarmagowski wrote:
> On Sat, Feb 14, 2004 at 12:46:54PM +0100, prymitive wrote:
> [...]
>
> tak, gtk+2 domyślnie korzysta z biblioteki Xft. co sie dzieje, jeśli
> ten sam wpis utworzysz w ~/.Xresources ?

> Xft korzysta z freetype ( ldd /usr/lib/libgdk-x11-2.0.so )

> [...]
>
> Hmmm, wydaje mi się, że troche za dużo tych problemów z czcionkami w
> Ac/Nest. Zaciekawiony jak to wygląda u innych spróbowałem livecd innej
> bardzo popularnej dystrybucji i ... musze powiedzieć, że coś u nas
> jest bardzo rozjechane. np. gtk+2 przy korzystaniu z Xft nie widzi
> [...]
W KDE czcionki wyglądają bardzo dobrze, problem jest tylko z tymi w gtk+2 i z
czcionkami TTF ( nieważne czy w KDE czy w gnomie), a co do małych czcionek w
gtk+2 to poradziłem sobie w ten spobów przez zrobienie pliczku ~/.gtkrc-2.0 z
następującym wpisem:

style "user"
{
    font_name = "Sans 12"
}
widget_class "*" style "user"

Może to nie problem z dpi tylko gtk2 domyślnie stosuje czcionki o wilekości
10?