[AC]skaner, kernel2.6.3 i problem z uprawnieniami

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Pon, 16 Lut 2004, 19:56:54 CET

Dnia nie 15. lutego 2004 09:10, Maciej Paszta napisał:
[CIACH]
> I tak o ile uprawnienia do /proc/bus/usb moge pozmieniac(chociaz to nei
> jest zbyt eleganckie rozwiazanie) o tyle boli mnie ta czesc:
> ioctl(5, USBDEVFS_CONTROL, 0xbffff380) - jest to jakies odwolanie
> systemowe. Moje pytanie brzmi czy da sie to jakos obejsc, czy po prostu
> odpalac programy do skanowania przez su???
Wiem o co Ci chodzi - przechodziłem tę ścieżkę :) Jedyne słuszne rozwiązanie
które wymyśliłem to taka linijka:
/bin/chmod a+w /proc/bus/usb/001/002
w /etc/rc.d/rc.local (u mnie skaner to jedyne urządzenie na USB). Dzięki niej
mogę skanować z usera :) Bez tego niestety dało się tylko z roota. Być może
ktoś zaproponuje lepsze rozwiązanie - ale pytałem kiedyś na liście i przeszo
bez echa :(.
--
Jacek Rzęsista
GG 61213