Fwd: Cron <root@troll> /usr/sbin/clamav-cron-updatedb

Dariusz Wlodarczyk milley w gostyn.pl
Pon, 16 Lut 2004, 22:44:26 CET

Dnia 16 lutego 2004 o godzinie 22:38:44 z adresu milley w gostyn.pl,
dotarła do mnie niesamowita wiadomość o następującej treści:

DW> Po upgradzie do nowej wersji clamav wywalało mi coś takiego:

DW> ERROR: LOGGER: Can't open file /var/log/freshclam.log to write.
DW> ERROR: Problem with internal logger.

DW> Musiałem utworzyć ręcznie plik w którym ma logować przy updatedb i
DW> nadać mu uprawnienia. Czy to nie powinno od kopa działać ?

DW> Krótko mówiąc:

DW> cd /var/log
DW> touch freshclam.log
DW> chown root.clamav freshclam.log
DW> chmod 660 freshclam.log

DW> i działa jak powinno.

DW> Wspomnę jeszcze, że w logrotate.d/clamav nic nie ma o pliku freshclam.log a
> [...]

Oppps to nie wszystko dalej nastąpiło taki coś:

[root w troll log]# freshclam
ClamAV update process started at Mon Feb 16 22:39:23 2004
Reading CVD header (main.cvd): OK
main.cvd is up to date (version: 19, sigs: 19987, f-level: 1, builder: ddm)
Reading CVD header (daily.cvd): OK
Downloading daily.cvd [*]
daily.cvd updated (version: 131, sigs: 737, f-level: 1, builder: tomek)
Database updated (20724 signatures) from database.clamav.net (152.66.249.132).
ERROR: Parse error at line 11: Unknown option ..
ERROR: Can't parse configuration file.

W lini 11 jest komentarz jakby ktoś pytał :( chyba że jest jeszcze
jakiś configuration file oprócz tego w /etc i o nim nie wiem.

--
Pozdrowienia,
milley

;) Słowacki pisząc "Beniowskiego" wkładał szpilki Mickiewiczowi.