Budowanie pakietow ze spec w chroot ??

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Sob, 21 Lut 2004, 16:56:33 CET

On Fri, Feb 20, 2004 at 11:28:59AM +0100, Pawel Koska wrote:
> Chcialbym sie zapytac czy istnieje mozliwosc budowania pakietow ze speca w
> chroot ??

Jak najbardziej. Tak są budowane pakiety PLD i tak też część osób buduje
sobie pakiety.

> Czy jest jakas instrukcja jak stworzyc taki katalog ?? Jakie pakiety powinny
> sie w nim znajdowac itp.

zasadniczo wszystkie poza kernelem :)

> Czy mozna np. tak:
> mkdir /AC
> poldek --root /AC/ --mkdir -i FHS
> rpm --root /AC/ --initdb

Ten krok jest afair niekonieczny.

> poldek --root /AC/ --mkdir -i rpm rpm-build-tools rpm-utils rpm-perlprov
> rpm-build rpm-devel rpm-pythonprov cvs mc

Jeszcze można setup dorzucić.

> Bo mi wywalilo...
> [...]
> Memory fault

Problem z pamięcią?

> Co zle zrobilem ??
> Aha, a pakiety i tak sie zainstalowaly, nie wiem czy wszystkie i dobrze, ale
> wyglada ze sa.
> Co dalej zrobic ?? Wejsc do chroot /AC i zalozyc uzytkownika ?? I z niego
> budowac pakiety ??

Tak, właśnie tak. Buduj z użytkownika.

> Ps. Zainstalowalem sobie kernel-smp-2.6.3-1.1 z ready a nie mam iptables na to
> jadro, chcialbym je sobie zbudowac a nie zasmiecac systemu develami i temu
> podobnymi, bo mam malo miejsca na dysku i chcialbym je zaoszczedzic.

Ale chroot też swoje waży :)

   PLD Linux developer   | Everybody needs some solid rock, I know I do.