Fw: MPlayer i Aviplayer

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.one.pl
Pon, 23 Lut 2004, 15:45:15 CET

Dnia pon 23. lutego 2004 11:36, Ireneusz Indyk napisał:
> zainstalowalem jeszcze kilkanascie jakis programow i Aviplay ruszyl. Ale
> nie moge zmienic wielkosci czcionki. Wchodze w menu i zmieniam ale na
> ekranie nic sie nie zmienia. Zamkniecie i ponowne otworzenie programu tez
> nie pomaga.

Nie używam. Więc się nie wypowiadam.

> Mplayer - udalo mi sie przestawic sterownik i zaczalem ogladac film.
> Wielkosc napisow mozna regulowac - wydaje sie ze wszystko OK. Ale program
> wydaje sie malo dopracowany. Problemy z tym ze:
> - pelny ekran nie do konca jest pelny - tzn pojawia sie na dole 1cm pasek.
> Dopiero zmiana sterownika na inny to naprawia. Tylko w tym problem ze po
> ustawieniu juz jakiegos dobrego i dobraniu po nastepnym uruchomieniu kompa
> od nowa trzeba ustawiac. Napisze wiecej z domu co dokladnie zmieniam bo
> tutaj nie mam takiej mozliwosci.

O jakim sterowniku mówisz?!?

> - po mniej wiecej godzinie znika ekran i zamienia sie w piekny zielony
> kolor. Wylaczanie i wlaczanie mplayera nie pomaga. dopiero wyjscie z X i
> ponowne wejscie w X naprawilo ta sytuacje - juz 2 razy takie cos wystapilo.

Karta grafiki? Sterowniki do niej?
Chyba coś takiego było gdzieś opisane w związku z nvidią.

> Zastanawiam sie czy przypadkiem nie xscreensaver to zepsul ale w takim
> razie to dlaczego tylko 2 razy takie cos sie stalo. A ogladalem pozniej
> filmy i nic takiego nie bylo. AHA tego xscreensavera nie zainstalowalem bo
> go nie potrzebuje.

Jak coś czego nie ma może coś zrobić...

> - nie do konca jasne jest wybieranie sterownika do ogladania. Przy wyborze
> w zakladce kodowania jest lista wyboru i wybiera sie wlasciwie, ale na
> zakladce Video sa u mnie 4 sterowniki i nigdzie nie jest napisane - wybierz
> wlasciwy sterownik. W sumie przez przypadek ta to wpadlem, ze tam sie to
> zmienia.

Aaaa...., Ty piszesz o gmplayer...
Zainteresuj się samym mplayer.
Da się bez większego kłopotu używać, a mniej problemów.
Wpisz w /etc/mplayer/mplayer.conf co tam potrzeba u Ciebie i działaj.

Pozdrawiam
P.S.
Jak jeden z najlepszych programów do multimediów jest w/g Ciebie,
niedopracowany to ja się nie będę wypowiadał...
--
Grzegorz Pietrzak
tylkogrzeswadresie w artikon.one.pl