Fw: MPlayer i Aviplayer

Pon, 23 Lut 2004, 13:24:08 CET

Użytkownik Ireneusz Indyk napisał:

>Mplayer - udalo mi sie przestawic sterownik i zaczalem ogladac film.
>Wielkosc napisow mozna regulowac - wydaje sie ze wszystko OK. Ale program
>wydaje sie malo dopracowany.

To jest laureat kilku nagród dla programów do multimediówm w 2003 roku.

> [...]
>ustawieniu juz jakiegos dobrego i dobraniu po nastepnym uruchomieniu kompa
>od nowa trzeba ustawiac. Napisze wiecej z domu co dokladnie zmieniam bo
>tutaj nie mam takiej mozliwosci.
>- po mniej wiecej godzinie znika ekran i zamienia sie w piekny zielony
>kolor. Wylaczanie i wlaczanie mplayera nie pomaga. dopiero wyjscie z X i
>ponowne wejscie w X naprawilo ta sytuacje - juz 2 razy takie cos wystapilo.
>Zastanawiam sie czy przypadkiem nie xscreensaver to zepsul ale w takim razie
>to dlaczego tylko 2 razy takie cos sie stalo.

Bo akurat w 2 miejscach film jest uszkodzony?

> A ogladalem pozniej filmy i
>nic takiego nie bylo. AHA tego xscreensavera nie zainstalowalem bo go nie
>potrzebuje.
>- nie do konca jasne jest wybieranie sterownika do ogladania. Przy wyborze w
>zakladce kodowania jest lista wyboru i wybiera sie wlasciwie, ale na
>zakladce Video sa u mnie 4 sterowniki i nigdzie nie jest napisane - wybierz
>wlasciwy sterownik.

Sterowniki pracują różnie. Zależnie od sprzętu (karty graficznej,
procesora, monitora) i konfiguracji całości.

>W sumie przez przypadek ta to wpadlem, ze tam sie to
>zmienia.
>iwi

To poczytaj manual.
Mplayer to program konsolowy. Gmplayer, o którym piszesz, to tylko dodatek.
Masz do nich rozbudowaną dokumentację, a opcji mają znacznie więcej, niż
można wyklikać.
I tak za dużo jak widać pod tę mysz wsadzili, skoro:
"...na zakladce Video sa u mnie 4 sterowniki..."
Wolałbyś nie mieć wyboru?
"... i nigdzie nie jest napisane - wybierz wlasciwy sterownik..."
Ależ jest w MANUALU.
"...W sumie przez przypadek ta to wpadlem..."
RTFM
Bez przypadku dowiesz się co zrobić.

--
Wiesław Kierbedź
gg  2128870; wieslaw_kierbedz w jabber.org