PLD RAplus i Serial ATA oraz raid Promise 20378, sieciowka 1GB Intel

Michal Chruszcz troll w troll.one.pl
Śro, 25 Lut 2004, 09:00:23 CET

Some strange characters appeared on my screen... Probably on Tuesday 24
February 2004 09:43, abakus w eranet.pl typed:
> Witam,
>
> Jest sobie płyta główna MSI 875P Neo-FIS2R
> (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?
>UID=434), która obsługuje dyski na serial Ata z raidem na układzie Promise
> 20378. Mogę do tej płyty kupić "zwykłe" dyski 120 GB z 8MB cache, lub te
> serial ATA i próbować odpalić PLD na tym raidzie.
> Pytania:
> 1. czy na serial ATA z tym raidem da się zainstalować PLD RA i podnieść
> je do kernela 2.4.25-o.2 od Skibiego oraz jak widzicie takie rozwiązanie.

AFAIK nie. Musiałbyś na wstępie zainstalować kernela >= 2.4.21, więc Ra
odpada.

> 2. Jak PLD obsługuje zintegrowaną w tej płycie kartę Intel Pro/1000CT ?

Jeśli to to, co myślę, to SPECS/kernel-net-3c940.spec

> Całość ma pracować na procesorze INTEL® PENTIUM® IV 2.6 /800
> GHz z 1GB ram i udostępniać pliki poprzez sambę.
>
> Ponieważ to etap uzgodnień, nie chciałbym tu wtopić pakując się w dyski
> lub sieciówkę, której nie da się uruchomić w Ra.
> Do tej pory nie uruchamiałem PLD na TAKICH maszynach, stąd proszę o
> wyrozumiałość ;)

Stawiałem na praktycznie identycznej maszynie (różnica 200MHz na procesorze,
1GB pamięci więcej, płyta główna Asusa i 2 dyski S-ATA Seagate'a 80GB w
RAID-zie 1) Ac, a właściwie to, co ma kiedyś być tym Ac i problemów
praktycznie nie było. Z tym, że stawiałem to od razu na 2.6.1. Kontroler
RAID jest obsługiwany, o dziwo, przez kernela out-of-the-box. Z kolei
sieciówka (w moim przypadku) posiada w pełni open source'owy driver, do
którego jest nawet spec w repo PLD :-)

--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://prox.pl/~troll/?gallery