Poczatki CVS'u

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Nie, 4 Sty 2004, 22:28:42 CET

Dnia Monday 29 of December 2003 10:37, Frazir napisał:
> Witam
>
> Mam maly problem chce zbudowac se qmaila z CVS'u wiec robie tak
sobie - trzymajmy poziom ...
>   1. export CVSROOT=":pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot"
> I teraz pytanie musze ciagle to dawac nie a sie jakos tego zautomatyzowac
Nie, i nic nie trzeba automatyzować.
> ?? 2. mkdir -p rpm/{SPECS,RPMS,SRPMS,BUILD,SOURCES}
Raz wystarczy.
>   3. touch .cvspass
cvs -d:pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot login
(nacisnąć ENTER, jak zapyta się o hasło). Potem nigdy więcej "touch"
>   4. cd rpm
>   5. cvs get SPECS/builder
cvs co SPECS
i jak zacznie ściągać to "dać" CTRL+C
cvs co SOURCES
i jak zacznie ściągać to "dać" CTRL+C
chodzi o to, żeby mieć w SOURCES i SPECS katalog CVS, a w nim plik Root
/rpm/SPECS]$ cat CVS/Root
:pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot
wtedy nie potrzebne Ci będzie ustawianie pkt. 1.
cd SPECS
cvs up builder
cvs up qmail.spec
./builder qmail.spec
[i tu nawet nie chce mi się wspominać ile problemów może Cię spotkać ;-) ]
>   6. cvs get SOURCES/00_version
>   7. cvs up SPECS/qmail*
>
> No i wreszcie zabieram sie i o to co mi wyskakuje...
>
> ./builder qmail.spec
> warning: No cvs access defined - using local .spec file
> cvs update: CVSROOT is set but empty!  Make sure that the
> cvs update: specification of CVSROOT is valid, either via the
> cvs update: `-d' option, the CVSROOT environment variable, or the
> cvs [update aborted]: CVS/Root file (if any).
> Error: spec file not stored in CVS repo.
I prawidłowo ;-)

> HELP :(
Coś Pan za bardzo cuduje ;-). Jakby mój opis "nie zadziałał" to gorąco polecam
lekturę dołu strony (co nie znaczy, że reszta lektury jest mniej
pasjonująca):
http://www.baseciq.org/linux/slack2pld

Pozdrawiam,
--
Tomasz Wittner

2. Always build before committing

You may be sure you've just corrected some small error and it will
not influence the build process... but try it.