Firewall - pytanie od początkującego tej dziedzinie

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 4 Sty 2004, 20:47:17 CET

Męczę siędzisiaj pół dnia z postawieniem firewalla z maskaradą. Próbowałem
zrobić to sam, czytając jedynie dokumentację i to, co jest dostępne w
dystrybucji. Zainstalowałem iptables-1.2.7a-5 w 2.4.19_2.8 (mam odpowiedni
kernel), poprawiłem /etc/sysconfig/firewall i
/etc/sysconfig/firewall.d/ipv4/nat żeby działała i maskarada i... niby
działa. Ale, można by powiedzieć, za dobrze, ponieważ np. nie wstaje mi
teraz KDE, tudzież inne rzeczy nie działają jak trzeba.

W komputerze są dwie karty sieciowe, jedna na świat (eth1), a druga dla
sieci wewnętrzenej (eth0). Ponieważ wyącznie ja korzystam z sieci
wewnętrznej, chciałbym mieć w miarę szczelny firewall wylko na eth1.
Natomiast na eth0 i lo wszystkopowinno być dozwolone. W tej chwili jeśli
podniosę firewall (/etc/rc.d/init.d/firewall start), nie działają np. serwer
dhcp czy dnsmasq na eth0.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, co i gdzie mam przestawić, żeby to wszystko
zaczęło działać? Bardzo bym chciał, żeby to zrobić jakoś "zgodnie z zasadami
>PLD<", o ile jest to możliwe. Nie ma do tego HOWTO na www.pld-linux.org.

Pozdrwaiam. Mam nadzieję, że ktoś się zlituje i pomoże.
--
Łukasz Maśko                                 ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                    GG:                2441498