Nowy serwer - 64 bity i S-ATA

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 8 Sty 2004, 09:44:55 CET

On Thu, Jan 08, 2004 at 09:23:15AM +0100, Rafał Cygnarowski wrote:
> moment... nie tak szybko :)
> Przeciez Opteron rozumie 32 bitowe rozkazy Athlona, wiec nie widze
> problemow z 'cp -a' (zaznacze tylko, ze nie mam takiej maszynki i
> prosze niniejszym osobe, ktora zna problem blizej o potwierdzenie).

Z moich doświadczeń wynika, że to działa pod kernelem 2.2 (przynajmniej
instalacja z bootkietki i686 poszła), ale z kernelami 2.4 i 2.6 z PLD
dla athlona/i686 miałem na moich Opteronach problemy (normalnie, nawet
system nie startował, a z "noapic noacpi" działał tylko z init=/bin/bash
- gdzieś podczas normalnego startu się wykrzaczał). Ale to może być
  specyfika mojej płyty (SMP, MSI).

Po zainstalowaniu kernela 64-bit (na początku sporządzonego ręcznie, bo
nie było paczek) system z pakietów dla athlona działał bez zarzutu
(tylko warningi w dmesg, że 32-bitowe modutile "not supported").

> Tak przy okazji... jak mam pakiety z Opetorona na serwerze i
> zainstaluje jakis pakiet z Athlona czy ruszy? (IMHO powinno, ale moge
> tylko zgadywac :( )

Jest takie założenie, żeby dało się to mieszać. Dlatego biblioteki 64bit
w pakietach dla opterona lądują do /usr/lib64. Nieco to komplikuje
portowanie na AMD64, ale miejmy nadziejęi, może ma jakiś sens. ;-)

Pozdrowienia,
	Jacek