Czcionki

Paweł Zaskórski p.zaskorski w wp.pl
Sob, 10 Sty 2004, 10:00:51 CET

Dnia pią 09. stycznia 2004 13:36, Michał Margula napisał:
> 	Mam dość ciekawy problem. Używam czcionek 100dpi i cztery razy na dziesięć
> startów Xów czcionki robią się dziwaczne (większe niż zazwyczaj). Jak temu
> zaradzić? Na razie używam TTFów ze swojej instalacji Windowsa XP
> (legalnej :P), ale chyba nie o to chodzi?

Miałem podobny problem, z tą różnicą, że czcionki od czasu do czasu stawały
się mniejsze niż zazwyczaj. Zainteresuj się DisplaySize w sekcji Monitor w
XF86Config. Wpisanie wartości na sztywno powinno rozwiązać problem.

U mnie "DisplaySize 345 255" (przy rozdzielczości 1280x1024) daje w
rezultacie:

pawel w arrakis:~$ xdpyinfo | grep resolution
  resolution:    94x101 dots per inch

PS. Gdzieś w necie jest kalkulator, który pomaga wyliczyć wartości dla
DisplaySize