Mieszane locale (gnome2 z gdma)

Łukasz 'Shufla' Nowak Lukasz w Nowak.eu.org
Pon, 12 Sty 2004, 12:59:47 CET

Witam,

Korzystam z środowiska Gnome 2.4 uruchumianego z gdm (/etc/inittab).
Obecnie pracuję z localami pl_PL. Jednak wolałbym używać innych locali
(głownie it_IT i en_IE) ze względu na naukę języka. Jednak natrafiłem na
problem z klawiaturą. Mianowicie po wybraniu locali innych niż pl_PL nie
mam możliwości używania polskich znaków diaktrycznych w aplikacjach.

Czy jest na to jakaś dobra metoda (bez poważnych zmian powyższej
konfiguracji)? Myślałem już o stworzeniu jakiś własnych locale (np
pl_PL.MIX, które by zawierały LC_*=en_IE||it_IT + LC_CTYPE=pl_PL), ale
to chyba nie jest rozwiązanie?

Oto wpis z pliku /etc/X11/XF86Config odpowiedzialny za klawiaturę:

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc101"
    Option "XkbLayout"  "pl"

Pozdrawiam,