Windows+Linux+Linux na jednym dysku

Rad rad.ldyskusyjne w wp.pl
Wto, 13 Sty 2004, 23:33:19 CET

Użytkownik Ireneusz Indyk napisał:
> [...]
> 1. Temat poruszany byl juz kilka razy - przeczytalem i juz prawie wszystko
> wiem ale zastanawiam sie nad tym co sie stanie jesli:
> cfdiskiem utworze partycje
> hda1 - vfat - pod windowsa 98
> hda2 - ext2  /boot
> hda3 - swap swap
> hda4 - ext3 /            # pod linuxa PLD1.0
> hda5 - ext3 /            # pod linuxa PLD2.0
>
> partycje przeformatuje odpowiednio i podczas instalacji podam zamiast utworz
> nowe to uzywaj partycji
> tak zeby PLD10 i PLD20 wykorzystywal tych samych dyskow boot i swap - jest

Możesz zrobić tak, na jednej partycji normalnie instalujesz jednego
linuxa, następnie na drugiej drugiego, kopiujesz katalog /boot na
pierwszą partycje pod inną nazwą, uzupełniasz lilo.conf, uruchamiasz
lilo z pierwszego linuxa i powinno być ok. Poniżej przykład mojego
lilo.conf z hda7 mogę uruchamiać linuxa z hda1 lub hda7, na hda7 mam
katalogi /boot dla systemu z hda7 i boot-RA dla systemu z hda1.
Oczywiście możesz utworzyć osobną partycję boot ale i tak warto utworzyć
podkatalogi dla zachowania porządku i ułatwienia sobie życia :

# sample lines to set graphical lilo
# /boot/boot.b should be link to /boot/boot-bmp.b

install=/boot/boot-bmp.b
#bitmap=/boot/lilo-pldblack.bmp
#bmp-colors=9,,,6,0,0
#bmp-table=21,287p,2,4,175p
#bmp-timer=73,29,7,0,0

# and another one
#bitmap=/boot/lilo-pldblue.bmp
#bmp-colors=0,8,13,2,4,0
#bmp-table=128p,128p,1,14,144p
#bmp-timer=3,29,2,1,5

# and the same as above, but in 256 colors
bitmap = /boot/lilo-pldblue8.bmp
bmp-table = 17,9;1,14,16,4
bmp-colors = 0,213,137;152,24,1
bmp-timer = 2,29;152,52,1
# sample lines to set graphical lilo
# /boot/boot.b should be link to /boot/boot-bmp.b

boot="/dev/hda"
map=/boot/map
#install=/boot/boot.b
vga="788"
default=PLD-AC
#keytable=/boot/pl.klt
lba32
prompt
timeout="3000"
#message=/boot/message
#menu-scheme=wb:bw:wb:bw
#change-rules
#       reset
#       type=FAT32
#               normal=0x0b
#               hidden=0x1b
#disk=/dev/hdd bios=0x82
#disk = /dev/hda
#    cylinders = 116301
#    heads = 16
#    sectors = 63

#compact

image="/boot/vmlinuz"
         label="PLD-AC"
         root="/dev/hda7"
         initrd="/boot/initrd"
#       append="devfs=mount quiet"
         vga="788"
         read-only

image="/boot-RA/vmlinuz"
         label="PLD-RA"
         root="/dev/hda1"
         initrd="/boot-RA/initrd"
#       append="devfs=mount quiet"
         vga="788"
         read-only

#other=/dev/fd0
#       label="floppy"
#       unsafe

> [...]
> instalacji dalem utworz nowe partycje i kazalem mu zainstalowac na hda2,
> hda3, hda4 to instalator zmazal partycje fat32 i zainstalowal na hda1,2,3 -
> laczego podczas instalacji nic sobie nie robi z literek ktore mu podalem??
>
> 3. w konfiguracji /etc/lilo.conf podaje inne systemy.
> daje prompt potem default = win98 potem delay = 40 i wtedy wyswietla okno
> wyboru ale nie przechodzi po 4 sekundach na win98 tylko czeka na wybor przez
> uzytkownika. Czy nie da sie zrobic tak zeby pokazalo sie okno a mimo tego
> zeby przeszedl dalej?? Bo jak opuszcze prompt to startuje normalnie tyle ze

"delay" służy  do czegoś innego, użyj "timeout" masz w przykładzie powyżej.