OT: cache stron dynamicznych

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Czw, 22 Sty 2004, 15:07:24 CET

Jacek Konieczny wrote:

> Każdy serwer HTTP proxy to potrafi. Tylko skrypty cgi/php itp. muszą się
> z nim porozumieć. Niestety np. takie PHP jedyne co robi w tym kierunku
> to wyłącza wszelkie cachowanie, a mało który programista myśli o tym
> żeby je włączyć wtedy gdy jest sens. Warto poczytać specyfikację
> HTTP/1.1 aby zrozumieć jak to powinno działać.
>
> Pozdrowienia,
> 	Jacek

Witam!

    Tylko, że mi chodzi dokładnie o to, żeby proxy pytał się serwera
zawsze o stronę i zawsze ją dostawał, ale czy ją wysłać do klienta, czy
też nie, żeby już decydował a podstawie parametrów zapytania http oraz
swojego cache ... Nie widzę tu powodu, abym specjalnie pisał skrypty,
gdyż na tym poziomie nie wiem, czy strona się zmieni, czy też nie -
robię kilka zapytań do bazy i przeważnie dostaję dokładnie tą stronę, co
przed chwilą, ale tylko przeważnie ...

    Z technicznego punktu widzenia, chodzi mi o to, aby proxy na każde
żądanie klienta pytał się serwer'a apache ... następnie jeżeli w żądaniu
od klienta była informacja, że taką stronę, on już ma, to proxy sprawdza
czy suma kontrolna strony, którą wpłaśnie dostał od apache zgadza się z
sumą, strony którą ma w cache ... jeżeli się zgadza, to wysyła do
klienta 304, jeżeli nie do 200 wraz ze stroną i zapisuje ją sobie w
cache ...

    Chciałbym tylko wiedzieć, czy np. squid lub mod_proxy to potrafi
.... Z resztą sobie poradzę ... Nie chciałbym przekopywać stosu
dokumentacji przez 2 dni, żeby się okazało, że takiej funkcjonalności
ww. programy nie mają i muszę sobie coś takiego sam napisać ...

pozdrawiam

--
Robert Grabowski   7bulls.com sp. z o.o.

email: Robert.Grabowski w 7bulls.com
office: +48 56 621 02 90
mobile: +48 602 493 105