Kernel 2.6.2 i problemy z siecia - nowy plik modprobe.conf

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Pią, 30 Sty 2004, 09:57:33 CET

Witam
wczoraj zrobilem upgrade systemu do wersji 2.6.2-0.3
1) jak zrobic upgrade zeby mi nie kasowal starego systemu tylko zeby
zostawial kopie zapasowa (chcialbym miec mozliwosc cofniecia tej operacji)
2) po upgradowaniu chcialem uruchomic siec i wywala blad ze brak sieci.
Wiec robie network restart i nie podnosi interfejsu eth0
sprawdzam ustawienia ifcfg-eth0 i sa poprawne
sprawdzam ustawienia network i sa poprawne
jeszcze raz robie network restart i dalej to samo
sprawdzam w logach i brak modulu eth0
robie lsmod i nie wypisuje mi modulu 8139too czyli go nie zainstalowal.
sprawdzam w lib/kernel/drivers i jest taki modul
sprawdzam w modules.conf i jest wpis
alias eth0 8139too

robie restart i dalej nic
sprawdzam log i blad modulu nr 256

no i po sprawie. Poszedlem spac bo juz bylo pozno, ale nad ranem nie dawalo
mi to spokoju i odpalilem PLDLiveCD i znalazlem jeszcze plik modprobe.conf w
ktorym byl podobny zapis.
WIec utworzylem taki plik modprobe.conf w etc i dodalem
alias eth0 8139too

I RUSZYLO
co jest grane - w kernelu 2.6.0 nie trzeba bylo czegos takiego robic
iwi