htb

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Sob, 31 Sty 2004, 13:47:50 CET

Mam w skrypcie do dzielenia łącza taką linijkę (htb-WORLD ze strony PLD):
$TC_CL $ETH parent 1:1 classid 1:6 htb rate $OTHER_SP ceil $OTHER_FULL_SP prio
9 quantum 15
przy czym "quantum 15" dodałem dopiero jak zauważyłem w logach coś takiego:
Jan 28 21:56:53 serwerek kernel: HTB: quantum of class 10006 is small.
Consider r2q change.

Natomiast w htb-LAN jest quantum 1500 a w logach jest:
Jan 30 13:36:00 serwerek kernel: HTB: quantum of class 20001 is big. Consider
r2q change.

Do czego jest ten parametr? Czy te ostrzeżenia w logach są istotne? Na jakiej
podstawie powinno się ten parametr wyliczać?

Tomek