htb

Łukasz Woźniak wozny99 w poczta.onet.pl
Sob, 31 Sty 2004, 13:58:50 CET

31 stycznia 2004, 13:47:50, Tomasz Grobelny napisal:

> [...]
TG> 9 quantum 15
TG> przy czym "quantum 15" dodałem dopiero jak zauważyłem w logach coś takiego:
TG> Jan 28 21:56:53 serwerek kernel: HTB: quantum of class 10006 is small.
TG> Consider r2q change.

TG> Natomiast w htb-LAN jest quantum 1500 a w logach jest:
TG> Jan 30 13:36:00 serwerek kernel: HTB: quantum of class 20001 is big. Consider
TG> r2q change.

TG> Do czego jest ten parametr? Czy te ostrzeżenia w logach są istotne? Na jakiej
TG> podstawie powinno się ten parametr wyliczać?

koncowka punktu 2 http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/manual/userg.htm
It is important to know that for precise operation quantums need to be
 as small as possible and larger than MTU.

ja mam ustawione na 1600 gdy quantum bylo duzo mniejsze
to mialem straszne problemy niektore pakiety tak jakby ginely

 --
Pozdrowienia,
Łukasz Woźniak                         wozny99 w poczta.onet.pl