quota - syzyfowe prace

Jurek jwjurek w poczta.onet.pl
Sob, 31 Sty 2004, 20:49:02 CET

On Sunday 18 of January 2004 09:24, undefine w aramin.net wrote:
> On Fri, Jan 16, 2004 at 09:00:09PM +0100, Jurek wrote:
Przepraszam za tak długą przerwę ale sytuacja kryzysowa w pracy-siła wyższa.

> 1. masz pld? ;)
> 2. masz jajko z pld? - w jakiej wersji?
> 3. jest _uruchomione_ jajko z pld? (ot chociazby dmesg zobacz i czy sa
> komunikaty na temat obslugi quoty/miejsca gdzie co bylo budowane)
na wszystkie powyższe pytania odpowiedź brzmi "tak" (jajo 2.2.25 dystrybucyjne
z RPM) troszkę namieszałem ale chyba troszkę popchnąłem temat, problem co
prawda pozostał tj nie wiem czemu polecenie "edquota"  i edytor "joe" nie
wpisuje prawidłowo limitów do pliku quota.user. Wykonanie edquota user z
konta root-a przypisuje jakieś dziwne cyferki ale root-owi na edytowanej
partycji i zmienia także na jakieś z sufitu wzięte i nie wywoływane
poleceniem zmiany w :
Block grace time: 19498days; Inode grace time: 10716days

 Rozwiązanie moje to troszkę obejście temata łukiem. Wygooglałem polecenie
"setquota" i spróbowałem i od strzału poszło wszystko działa. Np tak:

setquota -u jurek 10000 20000 1000 1000 /dev/hdax
i nareszcie  polecenie quota wykazuje (co ujrzałem pierwszy raz) zajętość i
przekroczenie 10MB daje gwiazdkę przy przyznanym limicie a po wrzuceniu 20MB
blokuje zapis na węzłach I-node mi

 Właściwie dla mnie problem uległ rozwiązaniu ale może ktoś stanął przed
podobnym problemem podrzućcie jakieś pomysły to się coś jeszcze pogrzebie i
napisze- a co mi tam (ale porządniej [napisze] niż z do tej pory).

> a to oznacza ze cos jeset nie tak - quota -v pokazuje takze filesystemy
> gdzie quota nie jest ustawiona.
> Sadzac z tego co mowisz-  masz po prostu "lewe" jajko bez obslugi quoty
> ;)
Przepraszam za moje luzerstwo i matactwo ale tu ordynarnie zełgałem przez
roztargnienie spowodowane pewnie zmęczeniem "mea culpa mea culpa mea maxima
culpa"

polecenie quota-v
 jak najbardziej pokazuje wszystkie systemy plików gdzie w /etc/mtab pokazuje
że zostały podmontowane z uruchomiona quotą
Czyli quota funkcjonuje  uruchamia się działa jest tylko problem z edycja
limitów edquotą ze zmienną EDITOR ustawioną na "joe" próbowałem także ze
zmienna VISUAL ustawioną na "joe" ale z identycznym skutkiem. Nie próbuje z
"vi" choć może to powód by się z nim zapoznać ale brak czasu-narazie.

--
"Errare humanum est"

                      Pozdrawiam

                         Jurek